:La Paris:
Me?

Je T'aime



Entries About Linkies Stuff

Hi, welcome to my 'requirement room' (:


Tagboard!

Stupefy!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Your Name
Others:   


8As in hands // resolution 2014

Assalamualaikum. 

First of all I nak cakap thank you Allah for giving this golden chance for I'm still breathing. I'm left with only 7 days until the result comes out. I can deny, i'm so nervous & afraid. But some people say, if tak nak takut kita mesti "have faith in Allah" He is The Almighty, InsyaAllah He will give the best for me. Cita-cita I memang besar, nak dapat 8As because I wanna make my parents proud. Sounds cliche but that's what every child wish to do. Niat I nak dapat 8A kerana Allah. One of the reason is, I nak continue belajar dekat Seseri and it's for sure kerana Allah. Memang since dulu pasang cita-cita nak sekolah situ. 

"Ya Allah, Engkau berikanlah aku keputusan yang cemerlang untuk PMR 2013 yang mana keputusannya akan keluar pada minggu hadapan. Jadikanlah hari tersebut hari yang penuh bermakna bagi aku. Jadikanlah hari tersebut hari yang akan membuat kedua-dua ibu bapaku tersenyum kegembiraan & menangis kegembiraan. Setidak-tidaknya Engkau berikanlah aku apa yang telah aku target. Janganlah Engkau berikan aku kegagalan. Sesungguhnya hanya padaMu aku meminta Ya Allah." 

Kalau I dapat 7As pun I dah cukup bersyukur & happy. PMR is once in a lifetime right? So of course I want the best. They say, doa hari-hari dan yakin dengan apa yang Allah beri itu adalah lebih afdhal daripada asyik meminta tapi selepas itu sombong dan angkuh kan? Aku mengaku dulu aku macam tu time UPSR. Aku sombong denganNya. Tapi sekarang aku sedar akan kelemahan diri aku. Aku dah tanam azam untuk berubah menjadi yang lebih baik. Mungkin bukan seorang yang alim, tapi cukuplah dengan bersujud hanya padaNya yang Maha Esa. Aku sedang bertawakkal. Andaikata aku tidak dapat 8As maka aku redha. Cuma aku takut kalau parents aku kecewa. Itu satu-satunya yang aku akan menyesal. 

Azam untuk 2014 pula;

I nak belajar dekat Seseri. Pada masa tu mungkin aku tak nampak apa yg bakal aku lalui tapi aku dah tekad nak focus belajar especially untuk Math. Aku tak nak form 5 nanti patah balik ke form 4. Aku nak jadi seorang yg "mak bangga dapat anak macam ni" itu yg aku harapkan. Aku menanti ayat tu diungkapkan oleh mak nanti. Then, aku nak cukupkan solat 5 waktu. Kalau boleh tak nak tinggal InsyaAllah. Nak perbanyakkan amalan sunat. Hehehe. Itu sahaja kot. Ya Allah, dengarkan lah doa hambaMu ini. Amin Ya Rabb. 

Assalamualaikum.